Header website plaatsnamen
Sponsoren

Maasvallei Netwerk

Dè zakelijke netwerkorganisatie in de regio!


Exclusief interview, deel 3: Genomineerd voor de Ondernemersprijs 2025: Nino Hermans

Gepubliceerd op: 29-09-2025

Iedere ondernemer heeft een verhaal. De verhalen van de genomineerden voor de Ondernemersprijs 2025 zijn natuurlijk extra bijzonder! In een drieluik, exclusief geschreven voor het Maasvallei Netwerk, delen ze hun successen én uitdagingen. Hoe zijn ze hier gekomen en welke lessen nemen ze mee? Hun reis eindigt bij het Spraakmakend Spektakel op 5 november in Schouwburg Cuijk. In deel 3: Nino Hermans! 

 

Nino Automotive Auctions

 

Als er íemand ondernemersbloed heeft, is het Nino Hermans wel. Maar het succes met Automotive Auctions en zijn andere bedrijven? Die zijn niet aangeboren, maar een gevolg van eigen koers kiezen. “Ik heb me nooit laten leiden door wat de rest doet.”  

Kun je iets vertellen over je persoonlijke achtergrond, en hoe die heeft bijgedragen aan je keuze voor het ondernemerschap? 

“Mijn familie onderneemt al zes generaties. Zo verkocht mijn over-overgrootvader paarden aan het leger in de oorlog, en startten mijn oom en vader Hahebo. Als kind zag ik daardoor al wat ondernemen inhoudt en van je vraagt. Als mijn zussen en ik stil moesten zijn in de auto naar ons vakantieadres in Italië omdat er een klant belde bijvoorbeeld, haha. Als kind ging ik liever met mijn vader werken dan op woensdagmiddag met vriendjes spelen; hij was mijn grote inspiratie om ook te gaan ondernemen. 

Eenmaal op de havo deed ik niet mijn best: ik wist toch al dat ik naar de IVA wilde. Daar leerde ik discipline. Je moest nuchter, strak in pak en strak gekapt in de schoolbanken verschijnen. En een bijbaantje in de branche hebben. Dat werd een Audidealer voor mij, waar ik op mijn eerste dag al een auto verkocht. Dat smaakte naar meer! Zo stortte ik me vanaf mijn 21e op ondernemen. Van Franse waterscooters verhandelen tot mijn Master International Business & Management halen in Engeland – en nu zijn we hier.”

Welk succes en welke uitglijder staan je het meeste bij?
“Uitglijders zijn altijd het leukst, hè? Dat was mijn investering in een socialmediaplatform voor autoliefhebbers. Ik bleef er maar geld instoppen uit enthousiasme, maar de nieuwe Facebook is het nooit geworden. Uiteindelijk gaf ik het op. De les: schoenmaker, blijf bij je leest.
Qua succes denk ik aan de collectie Dafjes en de ‘barnfind’ van honderd Opels. Die veilingen kregen zoveel online aandacht, dat Automotive Auctions meteen een vlucht nam. Recent is het oprichten van Bright Auctions een groot succes: binnen zes maanden loopt dat platform in het veilen van luxe goederen onwijs goed.”

 

 

Welke visie staat centraal in hoe jij je ondernemingen leidt?
“De overtuiging dat bezit pas waarde krijgt door beleving. Dat geldt zelfs voor een klassieke Ferrari of een Rolex. En: een bedrijf moet zowel professioneel als menselijk zijn. Uiteindelijk kopen mensen van mensen, niet van online platform.”

Hoe vertaalt die visie zich naar de alledaagse praktijk?
“Alles moet kloppen qua beleving. De fotografie, de ontvangst in de showroom, auto’s die spic en span de veiling in gaan, de nazorg bij een aankoop en bereikbaar zijn voor vragen. En ik zorg dat ik de juiste mensen en compliant systemen om me heen verzamel, die mee kunnen groeien met onze doelen. Hebben we een doel gehaald? Dan vieren we dat. Bijvoorbeeld met een teamweekend skiën. Dat hoort er óók bij. ” 

Wat zijn je plannen voor de ontwikkeling van je bedrijven in de komende jaren?
“Het aanbod van Bright Auctions snel verbreden en verdiepen, ook internationaal. Bij Automotive Auctions en Hermans Collectables gaan we verder op het pad dat we al jaren bewandelen. En de complete projectinrichting die we bieden met Hahebo blijven we natuurlijk doorontwikkelen.

Daarnaast focussen we op de bedrijven met elkaar verbinden. Daarom komt er een managing director die aan de groepsstructuur gaat werken. Zodat bijvoorbeeld HR en financiën op één lijn komen, en teams niet vier keer hetzelfde wiel uit hoeven te vinden. Een balans creëren tussen autonomie en synergie dus; om schaalbaar en wendbaar te blijven.”

 

 

Je nominatie voor de Ondernemersprijs is een erkenning van je prestaties als ondernemer in Land van Cuijk. Wat betekent dat voor jou?
“Het is de kroon op tien jaar bouwen, vallen en opstaan, me niet laten leiden door wat de rest doet. En natuurlijk is het ook waardering voor ons team, dat me elke dag helpt mijn visie waar te maken. Ik ga al jaren naar de uitreiking van de Ondernemersprijs, droomde altijd van een plek op dat podium. En nu stá ik er straks. Megabijzonder!”

Welke inspirerende tips heb je voor andere ambitieuze ondernemers, gebaseerd op je eigen ervaringen?
“Durf groots te denken, maar blijf bij jezelf en wat jou gelukkig maakt. Ondernemen is geen sprint naar succes – maar een optelsom van risico’s nemen, fouten maken en de juiste mensen om je heen verzamelen.”

 

subsponsor Ondernemersprijs

 

Drieluik: de andere genomineerden

Dit is het derde en laatste exclusieve interview dat het Maasvallei Netwerk publiceert van de genomineerden voor de Ondernemersprijs 2025.

Het eerste interview met Randy van Tienen lees je hier.

Het tweede interview met Nick Hendriks lees je hier.

 

Stemmen en kaarten bestellen voor de Ondernemersprijs

Stemmen kan via de website van Ondernemersprijs 2025.

Kaarten kun je hier bestellen voor de bekendmaking van de winnaar op het Spraakmakend Festival op 5 november.

Auteur: Marloes Keeris, exclusief voor het Maasvallei Netwerk. dashofginger.nl