Advertentie

Maasvallei Netwerk

Dè zakelijke netwerkorganisatie in de regio!


De ondernemerspodcastserie

Afgelopen jaar namen diverse ras-ondernemers, met tientallen jaren ervaring, plaats achter de Maasvallei microfoon. Ze vertelden over hun eerste dagen, successen en valkuilen. We vroegen ze naar hun ervaringen en toekomstvisie. Deze podcasts zijn gebundeld in de eerst uitgave van het Maasvallei Magazine. Een uitgave voor en door ondernemers. Lees de verhalen, bekijk de foto’s en scan de QR-codes om de podcast in zijn geheel te beluisteren. Nog nooit eerder kreeg je de kans om op deze laagdrempelige manier in de keuken te kijken van bekende ondernemers in deze regio. Laat je inspireren! Dit magazine is verkrijgbaar bij Van Der Valk Cuijk, Golfbaan Landgoed Bleijenbeek in Afferden, alle Biblioplus vestigingen en bij diverse bedrijfsverzamelgebouwen, (flex)werkplekken en vergaderlocaties. Natuurlijk kun je het magazine ook gratis meenemen bij één van de Open Coffees van het Maasvallei Netwerk, of online lezen.

Maasvallei Magazine Cover

▶️ Online inkijk-exemplaar van het Maasvallei Magazine.

 

▶️ Seizoen 1, aflevering 5

Michel Hovenkamp – Oud-eigenaar van het Maasvallei Netwerk

Voor de vijfde Maasvallei Netwerk Podcast eten we een proefpatatje van Michel Hovenkamp, bedenker van Maasvallei Netwerk. In zijn nieuwe cafetaria blikken we terug en vooruit op zijn bewogen leven. “Ik zette de knop gewoon om als dat moest. The show must go on.”

Michel HovenkampMichel Hovenkamp gebruikte zijn tomeloze energie en ambitie om een succesvol telecommunicatiebedrijf te runnen – tot zijn diagnose mond- en keelkanker. Michel: “Ik verloor veel: mijn werk, mijn relatie, mijn huis. En als ondernemer kwam ik niet in aanmerking voor financiële hulp.” Ondanks dat kriebelt het bij Michel: hij móet ondernemen. Zijn callcenters zijn helaas failliet door de ontstane economische crisis en personeelscrisis. Erik: “Veel crisissen om te overleven. Hoe deed je dat?” Michel: “Ik zette de knop gewoon om als dat moest. The show must go on.” Erik vraagt: “Is dat ondernemers eigen denk je?” Michel lacht: “Dat weet ik niet, maar het helpt wel.”

Michel ziet kansen in het verbinden van ondernemers: “Ondernemers willen drie dingen: verbinden met andere ondernemers, acquisitie en gezien worden. In mei 2010 organiseerde ik daarom de eerste Maasvallei Netwerk Open Coffee, ondanks de bestralingen.”

Benieuwd hoe Michel zijn Maasvallei Netwerk opbouwde, en pauzeerde in de coronacrisis? En wat zijn geheime skills en plannen met het cafetaria zijn? Dit alles vind je in ons laatste blog en in de vijfde Maasvallei Netwerk podcast!

📰 Lees het hele artikel  🔊 Luister de podcast 

 

 

▶️ Seizoen 1, aflevering 4

Piet en Bianca Schrijen – Schrijen afscheid en herinnering

De vierde podcast vindt plaats in Buitenplaats Zevenhutten. Deze schilderachtige locatie in de natuur vormde de achtergrond van de Open Coffee in november vorig jaar, maar is vooral een plek voor afscheid, ontmoetingen en warme herinneringen. Hier spreken we Piet en Bianca Schrijen van Schrijen Afscheid en Herinnering.

Piet en Bianca Schrijen, podcast Maasvallei Netwerk

Over hoe het begon met één koets, hoe hun zelfvoorzienende droom eindelijk werkelijkheid werd met Buitenplaats Zevenhutten en hoe uitvaarten meer zijn dan verdriet: “Verhalen maken en verhalen delen, daar gaat het om.

Benieuwd naar hun verhaal, en hoe zij verschillende tegenslagen zoals weerstand uit de samenleving trotseerden om Buitenplaats Zevenhutten te maken tot wat het nu is – een crematorium, maar ook een plek voor natuur, herinneringen en recreatie? Volg dan ons podcast kanaal!

📰 Lees het hele artikel  🔊 Luister de podcast 

 

 

▶️ Seizoen 1, aflevering 3

Wim en Mark Zegers – HWC Personeelsdiensten

In een Reekse boerderij spreken we met vader Wim en zoon Mark Zegers. Hier zijn ze beiden opgegroeid en runnen ze hun familiebedrijf HWC Personeelsdiensten, een geschiedenis met hoge pieken en diepe dalen. Wim: “Ik zou niet anders willen dan met mijn familie werken.

Wim en Mark Zegers - HWC PersoneelsdienstenNa van origine voor zichzelf te zijn begonnen als meubelmaker in de boerderij groeide Wim Zegers uit tot directeur van een bedrijf met meerdere fabrieken en 47 werknemers, tot de concurrentie van Oost-Europa hem dwong te krimpen en uiteindelijk tot de verkoop van zijn bedrijf. Wims gezicht betrekt als hij erover praat. “Vreselijk moeilijk, want voor mij voelden mijn werknemers ook als familie.” 

Na een tip kreeg Wim uitzendbureau Tri-Flex in handen, gericht op detachering van bouwvakkers. Met zijn compagnon wist hij voor een appel en een ei 2 Duitse en een Oostenrijks uitzendbureau over te nemen waardoor Tri-Flex vanuit Grave groeide tot 1200 werknemers, tot de bouwcrisis toesloeg in 2008. 

Wim: “Er kwam geen geld meer binnen. Zo gingen we in anderhalve maand van 1200 naar 80 werknemers en volgde ons faillissement. Behalve van HWC, wat een losstaand onderdeel was van Tri-Flex. Daarmee ging ik terug naar mijn roots: onze boerderij. We moesten vanaf de grond opnieuw beginnen en dat was zwaar – het kostte ons bijna ons huis.

Nadat zoon Mark zijn opleiding werktuigbouwkunde afrondde en werkervaring in de metaalindustrie had opgedaan, stapte hij in HWC toen Wim een stapje terug wilde doen. “Dat is nu bijna 3 jaar geleden en ik heb geen dag spijt gehad!” Inmiddels werkt bijna de hele familie bij het HWC en is het met recht een familiebedrijf te noemen, dat voelt als een warm bad. 

 📰 Lees het hele artikel  🔊 Luister de podcast

 

 

▶️ Seizoen 1, aflevering 2

Paul Dubbers – 1Voice

We spreken met Paul Dubbers, het brein achter het Nijmeegse 1Voice. Wat kan deze ervaren ondernemer in telecommunicatie ons leren over verbindend ondernemen?  Paul heeft inmiddels 25 jaar ervaring in de communicatie. Hij is een sportieve vader van drie kinderen, die regelmatig lacht terwijl hij vertelt over hoe 1Voice is ontstaan.

“Ik was al accountmanager in de communicatie toen vertegenwoordigers nog rondreden met een antenne op hun autodak! Als ik dan nu kijk naar mijn dochter, die gek wordt zonder haar telefoon, sta ik wel even stil bij de ontwikkelingen die ik allemaal meegemaakt heb”.

Inmiddels telt 1Voice 11 werknemers. De snelle groei van zijn onderneming is te danken aan de visionaire manier waarop Paul communicatie bedrijft. Hij volgt de globale trends op de voet om kansen vroeg te signaleren, en neemt zijn klanten hierin mee met advies en reeds gevalideerde methoden. Zo lopen 1Voice en zijn relaties voorop in hun communicatie. “Ik heb een antenne voor ontwikkelingen. Zo voorspelde ik in 2011 al dat telefonie via clouds zou gaan, en jawel: in 2012 kwam KPN ermee. En adviseerde ik mijn klanten in 2019 over Microsoft Teams, nog voordat dat explodeerde na maart 2020! Mijn klanten waren toen al voorbereid, in tegenstelling tot veel andere bedrijven.

Zijn advies is altijd vrijblijvend, benadrukt Paul. “Ik heb ook bedrijven die geen ICT afnamen bij 1Voice in 2019 geadviseerd over Teams. Daar verdien ik niks mee, maar ik vind dat eerlijk zijn over waar de kansen liggen en je kennis delen heel belangrijk is.”

Dat is ook meteen de leertip die hij ons meegeeft: “Leer te delen met elkaar als ondernemers. Samenwerken is groeien. Delen is vermenigvuldigen!

📰 Lees het hele artikel  🔊 Luister de podcast

 

 

▶️ Seizoen 1, aflevering 1

Erik Wille & Puck Senders.

Maasvallei Netwerk, de netwerkorganisatie voor ondernemers in de regio Land van Cuijk en Noord-Limburg, is vorig jaar overgenomen door ondernemerskoppel Erik Wille en Puck Senders. Zij nemen het stokje over van Michel Hovenkamp, de ondernemer die Maasvallei Netwerk 11 jaar geleden oprichtte en tot een groot, bruisend netwerk liet groeien dat ondernemers van Nijmegen tot en met Venray met elkaar verbindt.

Lancering podcast

Erik vertelt: “In juni 2021 was de officiële overdracht. Sindsdien heb ik samen met Puck al veel onderdelen van het netwerk uitgebreid, en er is nog veel op komst. Bijvoorbeeld een nieuwe website, maar ook nieuwe kansen om jezelf als ondernemer te laten zien en van elkaar te leren. Onze missie: via ons ondernemersnetwerk van Nijmegen tot en met Venray ondernemers de wind in de zeilen geven.

Daarom brengen we ondernemers in ons netwerk onder de aandacht via persoonlijke verhalen op onze website én posts op verschillende social media platforms: LinkedIn, maar ook Facebook, Instagram, YouTube. In deze rij hoort nu ook een podcast! Podcasts zijn razend populair en dus dé manier om meer zichtbaarheid te genereren voor jezelf als ondernemer. Daarom komen we op locatie bij jou als ondernemer om een podcast over jouw verhaal op te nemen, met onze high-end apparatuur en audiovisuele professionals. En: al het beeldmateriaal en de verhalen die we voor je maken en delen krijg je ook in eigen bezit.

Maasvallei Netwerk creëert dus niet alleen verbinding, maar ook een waaier aan marketing voor jou als lid. En er staan nog veel mooie, waardevolle plannen op stapel. Meer weten? Luister dan de eerste aflevering, waarin Erik en Puck zichzelf voorstellen en een tipje van de sluier oplichten. Erik lacht: “Het wordt spannend, en alle leden van het netwerk zullen er voordeel bij hebben. Dus ik zou zeggen tegen alle aspirant ondernemers en doorgewinterde ondernemers, alle ZZP’ers en MKB’ers in de regio: word lid en word gezien, gehoord en gekend!

📰 Lees het hele artikel  🔊 Luister de podcast