Maasvallei Netwerk
Advertentie
CuijkOnderneemt!

Jos Burgers : Gek op gaten

Gepubliceerd op: 04-10-2021

Waar worden uw klanten nu echt gelukkig van? Worden uw klanten gelukkig van boren of worden ze gelukkig van gaten? Deze vraag stelt auteur Jos Burgers de directeur van een Doe-het-zelfzaak in zijn boek ‘Gek op Gaten’. De directeur verkoopt namelijk boren, hele mooie boren, voor allerlei soorten muren. Maar de klant is helemaal niet op zoek naar boren. Klanten willen gaten!

Zelfstudie

Het boek heb ik nu één keer gelezen en één keer bestudeerd. Want dat doe ik met dit soort boeken, ik bestudeer ze. Ik stop briefjes tussen de bladzijden en maak daar later aantekeningen van om alle kennis zo goed mogelijk te kunnen onthouden en later toe te passen.

 

Gek op gaten

In Gek op Gaten beschrijft Jos op een luchtige en humoristische wijze hoe je je klanten het best kunt bedienen, aan de hand van zeer sprekende en inspirerende voorbeelden. Het gat in de muur staat symbool voor de wens die klanten hebben, waar ze echt gelukkig van worden en waarvan ze hopen dat ze dat in of bij jouw bedrijf kunnen vinden. Na een aantal hoofdstukken met prikkelende vragen en voorbeelden om je ideale klant te vinden en te binden, maakt Jos een bruggetje naar klantgerichtheid.

De auteur schrijft in dit boek verhalend, met een mooie lijn van begin tot eind. Binnen deze verhaallijn komen waardevolle lessen en vragen naar voren en tussen de regels smijt hij ook nog eens met prachtige en concrete tips, waar elke ondernemer iets mee kan, zoals:

Zorg dat je zo snel mogelijk de namen en gezichten van je vaste klanten uit je hoofd kent.”

Klanten willen geholpen worden. Dat houdt in dat je een ‘Nee’, altijd zou moeten laten volgen door, ‘maar ik ga kijken of ik misschien toch kan helpen’.”

De klantgerichtheid van de gehele organisatie verbetert als afdelingen en medewerkers elkaar als interne klant gaan beschouwen.”

 

Jos Burgers - Gek op gaten

★★★★☆

Reviews van bekende Nederlandse boekverkopers geven het boek een 4.1 op een schaal van 5. 

  • ▪ Toegankelijk
  • ▪ Inspirerend
  • ▪ Praktisch toepasbaar
  • ▪ Leuke metaforen
  • ▪ Herkenbare praktijkvoorbeelden

 

Over de auteur: Jos Burgers

Jos is een meester in klantgerichtheid. Een van zijn (en mijn!) motto’s is: ‘Echt helpen is niet leveren wat een klant vraagt, maar leveren wat hij nodig heeft.
Jos heeft nog veel meer fantastische boeken geschreven. Je vindt ze allemaal bij BiblioPlus. Met een lidmaatschap kun je alle boeken lenen en daarbij krijg je toegang tot de Online Bibliotheek, waar deze boeken ook als Luisterboek te vinden zijn. Dit is ideaal voor bijvoorbeeld tijdens het autorijden. Een lidmaatschap sluit je online af.

Ook kun je in de Bibliotheek terecht voor een fijne werkplek of voor een zakelijke ontmoeting.
Bel voor meer informatie of een afspraak de vestiging bij jou in de buurt.

Het boek ‘Gek op Gaten’ kun je hier vinden in de catalogus van BiblioPlus.

 

Een review van Puck Senders

Puck SendersVanwege het partnership met BiblioPlus, zullen we elke maand een boek reviewen. Dit is een managementboek of een boek over persoonlijke ontwikkeling. Ze dragen altijd bij aan jouw kennis en vaardigheden als ondernemer. De review wordt geschreven door Puck Senders, zelf boekengek, en parttime werkzaam bij de regionale bibliotheek. Ook onderneemt Puck sinds een aantal jaar als zelfstandig trainer, op het gebied van klantenservice en communicatie. Daarbij is ze ook eindredacteur, niet alleen voor het Maasvallei Netwerk, maar mag ze ook Thieme Meulenhoff en Pluvo tot haar vaste klanten rekenen.

 

 

Actie Biblioplus: Lees tot 2022 gratis