1Voice in Nijmegen over de mogelijkheden van vast-mobielintegratie met Xelion
Gepubliceerd op: 22-01-2016
Medewerkers zitten allang niet meer fulltime op één vaste kantoorplek, met een vaste telefoon bij de hand. Ze zijn onderweg naar afspraken, of werken op een flexplek of vanuit huis. Daar zijn ze wel bereikbaar, maar via een mobiele telefoon. Is het dan niet handiger om op één nummer bereikbaar te zijn? Ongeacht de bedrijfsgrootte is de integratie van vaste en mobiele telefonie een oplossing die snel en eenvoudig voordelen oplevert.
Betere bereikbaarheid
Dankzij vast-mobielintegratie zijn medewerkers veel beter bereikbaar. Het scenario waarbij het vaste nummer gebeld wordt en collega’s het gesprek moeten doorverbinden om vervolgens bij de voicemail uit te komen, behoort tot het verleden. Thuis, onderweg of ‘gewoon’ op kantoor worden zij automatisch op dat ene zakelijke nummer gebeld. De smartphone krijgt daarnaast ‘vaste-telefoonfunctionaliteiten’; denk bijvoorbeeld aan doorschakelen en het opzetten van conference calls. Daar komt nog bij dat – via presence-functionaliteiten – getoond wordt of de collega beschikbaar is.
Voordelige en overzichtelijke administratie
De voordelen blijven niet beperkt tot een betere bereikbaarheid. Het telefoonverkeer verloopt namelijk via internet, wat duidelijk scheelt in de kosten. Als medewerkers binnen het netwerk van het bedrijf aanwezig zijn, schakelt de mobiele telefoon over op het Wi-Fi-netwerk. Op deze manier wordt er via het vaste telefonienetwerk gebeld in plaats van via de mobiele belbundel. Afhankelijk van de oplossing is het daarnaast mogelijk om gesprekken ‘af te kopen’ én onderling belbundels te delen. Bovendien wordt het gebruik van de geïntegreerde oplossing via één overzichtelijk factuur in rekening gebracht.
Vast-mobielintegratie: meer dan alleen bellen
Belangrijk voordeel is verder dat bellen via internet (IP-telefonie) resulteert in betere klantcommunicatie. Zo is het mogelijk om telefonie aan een CRM-systeem te koppelen. Hierbij worden telefoongesprekken automatisch op klantniveau geregistreerd; door nummerherkenning verschijnen automatisch de klantgegevens wanneer de klant opbelt. Samenvattend is IP-telefonie gunstig voor organisaties waar het gaat om bereikbaarheid, efficiënt beheer én kostenbesparing.
Profiteer van een Cloud-oplossing
Het integreren van vaste en mobiele telefonie is een van de aanjagers van hosted telefonie. Er is sprake van een vaste telefonieomgeving die vanuit de Cloud wordt gehost, in tegenstelling tot traditionele (PBX-)centrales die lokaal en standalone werken. Het zorgt ervoor dat bedrijven niet meer hoeven te investeren in eigen centrales en het vaak intensieve onderhoud dat daarmee gepaard gaat. De instellingen zijn in de meeste gevallen via de Cloud met een specifieke applicatie in te regelen.
Voorzien in totale communicatiebehoefte
Vast-mobielintegratie heeft als doel medewerkers te faciliteren in hun totale informatie- en communicatiebehoefte. De organisatie profiteert hiermee van presence, chat, mail, videoconferencing of een gedeeld bureaublad. Daarnaast worden er ook interessante rapportages inzichtelijk, zoals piekbelastingen bij de receptie of de beschikbaarheid van medewerkers. Daarmee biedt integratie niet alleen voordelen voor de gebruiker en beheerder, maar ook op managementniveau.
Meer weten?
Onze specialisten vertellen u graag alles over de mogelijkheden van vast-mobielintegratie binnen uw organisatie. U kunt rekenen op een merkonafhankelijk en objectief advies waarbij uw wensen ons vertrekpunt vormen.
Kerkenbos 1224
6546 BE NIJMEGEN
Telefoon : 024-7601400
E-mail : [email protected]
Website : www.1voice.nl
LinkedIn: www.linkedin.com/company/1voice-bv