Advertentie

Maasvallei Netwerk

Dè zakelijke netwerkorganisatie in de regio!


Het belang van een sterke huisstijl

Gepubliceerd op: 27-03-2023

Een sterke huisstijl zorgt ervoor dat een bedrijf herkenbaar is en een professionele uitstraling heeft. Het is daarom van belang om deze huisstijl op alle vlakken binnen een bedrijf toe te passen: van bedrijfslogo tot website en van kantoor-, showroom- of winkeluitstraling tot inrichting van een beursstand.

Ook jouw huisstijl is meer dan alleen een logo en een kleurenschema. Het omvat ook zaken als typografie, beeldgebruik en de tone of voice die je hanteert in je communicatie. Een sterke huisstijl zorgt ervoor dat jouw bedrijf herkenbaar is voor klanten en dat er consistentie is in je communicatie-uitingen. Het geeft je bedrijf een professionele uitstraling en draagt bij aan de betrouwbaarheid en geloofwaardigheid ervan.

Roel Olieslagers van Olieslagers grafisch ontwerp en reclame
Roel Olieslagers

Een huisstijl voert verder

Het doorvoeren van de huisstijl is tevens belangrijk voor het gevoel en de beleving van een (potentiële) klant. Op het moment dat iemand jouw bedrijfspand, winkel of showroom voor het eerst bezoekt, vormt zich de eerste indruk. En we weten allemaal hoe belangrijk die is. Er zijn vele mogelijkheden om de huisstijl, sfeer en beleving van jouw bedrijf uit te dragen. Voor binnen kun je daarbij denken aan aankleding van werkruimte of kantoor en ook voor de buitenzijde van het pand zijn er ontzettend veel mogelijkheden, zoals gevelreclame.

Als je deelneemt aan een (regionale) beurs, is het belangrijk om ook hier jouw huisstijl door te voeren. De beursstand is immers een verlengstuk van je bedrijf en door deze in dezelfde stijl als de overige communicatie-uitingen te ontwerpen, krijgt de beursstand de herkenbare en professionele uitstraling als de rest van je bedrijf. Dit kan bijvoorbeeld door gebruik te maken van dezelfde kleuren en typografie; dit zal de bezoekers triggeren om de beursstand te bezoeken want ze herkennen de stijl en val je op.

Ook de inrichting van de beursstand kan bijdragen aan de herkenbaarheid. Hierbij kun je bijvoorbeeld denken aan het gebruik van producten of materialen zoals banners of andere promotiematerialen, alle in dezelfde huisstijl. Verder is het gebruik van visuals een goed idee: het gebruiken van foto’s die ook op de website te vinden zijn is hier een voorbeeld van.

 

Meer informatie

Wil je meer informatie of bespreek je graag de wensen voor jouw bedrijf? Neem dan contact op met Roel Olieslagers van Roel Olieslagers creatieve reclame: telefonisch via 06 43 81 96 59 of per mail via [email protected]